روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
سرخط خبرها

انفجار در دفتر تبیان انتحاری نبوده است | داعش مسئولیت انفجار را پذیرفت

  • کد خبر: ۱۵۴۶۱۹
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
انفجار در دفتر تبیان انتحاری نبوده است | داعش مسئولیت انفجار را پذیرفت
مسئول دفتر تهران خبرگزاری صدای افغان (آوا) به شهرآرانیوز گفت که انفجار در دفتر خبرگزاری صدای افغان در مزارشریف انتحاری نبوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید عباس حسینی، معاون رئیس و مسئول دفتر تهران خبرگزاری صدای افغان (آوا) در گفتگو با شهرآرانیوز درباره انفجار روز گذشته در مرکز فرهنگی تبیان و دفتر خبرگزاری صدای افغان گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این انفجار ناشی از مین بوده است که در روز‌های گذشته به محل برگزاری مراسم منتقل شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه در این مراسم ۲۵ خبرنگار و تصویر ردار حضور داشته است گفت: ما در این انفجار ۳ شهید داریم که هویت یکی از آن‌ها تاکنون مشخص نشده است. در میان زخمی‌های این رویداد یک نوجوان که فرزند خبرنگار تلویزیون ملی افغانستان در شهر مزارشریف است به هوش نیامده است.

حسینی تصریح کرد: زخمی‌های این انفجار دچار سوختگی شدید شده‌اند.

مسئول دفتر تهران خبرگزاری صدای افغان در پاسخ به این سئوال که به نظر شما دلیل افزایش ناامنی در شمال افغانستان چیست؟ گفت: متاسفانه در سال‌های پایانی دوره جمهوریت ما شاهد رشد و انتقال گروه‌های افراطی از وهابیت به مناطق شمالی افغانستان بوده‌ایم. هدف از انتقال این افراد ترویج افراطیت در مناطق شمالی افغانستان است.

او تاکید کرد: ریشه این حملات در حکومت گذشته است و سلفی‌ها به صورت نامحسوس به ولایت‌های شمالی افغانستان منتقل شده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: مرکز تبیان در راستای آگاه سازی و بیداری مردم افغانستان در کشور فعالیت می‌کند و دشمن وقتی دیده است که نمی‌تواند در جنگ نرم با ما مقابله کند اقدام به جنگ سخت کرده است.

مسئول دفتر تهران خبرگزاری صدای افغان افزود: چنین اقداماتی کار دشمنان بیداری و آگاهی مردم افغانستان است. دشمن به دنبال خاموش کردن این صدا‌ها است، اما ما در مرکز فرهنگی تبیان از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کنیم.

ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه صبح روز شنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ انفجاری مهیب در دفتر خبرگزاری صدای افغان در شهر مزارشریف اتفاق افتاد. در این انفجار ۳ تن جان خود را از دست دادند که دو تن آن‌ها خبرنگار بودند. همچنین در این انفجار بیش از ۳۰ تن زخمی شده‌اند.

دقایقی قبل داعش با انتشار اطلاعیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->